(don't you know that love can kill anyone?)

 
för nu gör varje hjärtslag ont och sårbarhet
kanske syns när det går en viss gräns
för visst, visst syns det väll någon gång
när jag hör hans namn att jag får ont
och visst märks det verkligen hur jag starkt
sitter kvar?

när jag ser flera killar på rad så lovar jag dig att det är bara du som lyser upp allting, bara du syns

du kunde ha dragit något bättre för nu ser jag allt
så falskt och inte för det men jag skulle väll kanske
känna mig lite värdefull om du åtminstone kunde
ringa mig och säga förlåt

för du borde väll veta att jag inte orkar stå här
och titta på din obrydda min när jag berättar
att oliver, jag vet nu, jag vet allt
trodde du inte jag skulle få reda på det
och du frågar mig kallt
var det något mer?


(don't you know that love can kill anyone?)

och jag lider med varje litet steg jag tar för
det gör så fruktansvärt ont att ha dig i huvudet och
veta om att du inte är här för att stanna
du återvänder alltid till ditt, till din lilla bubbla, till
ditt fylle glada liv

och jag är inte mer än ett minne, om ens det
och jag är tömd på allt och jag tror jag ser lite
bräcklig ut men jag kallar mig själv livsnjutare för
jag glädjs av varje människa som har lycka i sig
för jag tror det ger mig hopp

jag lämnar dig aldrig gumman, jag skulle aldrig göra om det misstaget


någon idiot har någon gång sagt att tiden läker
alla sår, om jag inte vetat bättre skulle jag gå på det
men stackars, stackars stackars mig som får
leva utan dig, ja fyfan vad synd det är om mig nu
men förlåt då, att jag råkade skaffa hjärta
endast för dig


det är ganska simpelt, självklart och genomskinligt
hur sönder jag går utan dig och här promenerar du
på andra sidan vägen och ger mig knappt ett hej


och nu
har jag förstått varför
med lögnen du tog med dig och gick
du trodde inte jag skulle få reda på det, nej
och du tog väll den enklare vägen


för älskling, är det inte alltid lättare att fly från allt
istället för att bryta sönder någon man haft
så pass länge?

sanningen tittar alltid fram om man bör veta den
och det här är nog det som kommer få mig att återigen
vara vaken till klockan 6 och somna med tårar på kinden
och vakna upp med ett skrik

för det gör så
FRUKTANSVÄRT JÄVLA ONT ATT INTE HA DIG HÄR
trots att du förstörde mig
så var det kärlek
jag vet det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide